os palhaços assassinos tao de volta!!! + eldar trickery!!!
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hellboy
Draco
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codex Harlequins
Draco- Mensagens : 954
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- Mensagem nº1
codex Harlequins
os palhaços assassinos tao de volta!!! + eldar trickery!!!
Draco- Mensagens : 954
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- Mensagem nº2
Re: codex Harlequins
Adoro os modelos, têm poses bastante dinâmicas i estao muito bem desenvolvidos, em parte é por isso que os modelos sao tao caros
Draco- Mensagens : 954
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- Mensagem nº3
Re: codex Harlequins
Solitaire:
WS9 BS9 S3 T3 W3 I10 A6 Ld10 Sv –
Holosuit, Harlequins Caress, Harlequins Kiss, Flip Belt
Deep Strike, Eternal Warrior, Fear, Fearless, Fleet, Furious Charge, Hit & Run, Precision Strikes
Blitz: Once per game move Xd6″(X = current turn number), ignoring all terrain, 10 Attacks!
3+ Invulnerable
Moves 12″ normally
May not join characters
Troupe:
Player WS5 BS4 S3 T3 W1 I6 A2 Ld9 Sv –
Master WS6 BS5 S3 T3 W2 I7 A3 Ld10 Sv –
Holosuit, Shuriken pistol, CCW, Plasma grenades, Flip Belt
Fear, Fleet, Furious Charge, Hit & Run
5-12 models
Any may replace shuriken pistols with Neuro disruptor, fusion pistol
Any may replace CCW with Harlequins’embrace, kiss, carress
Master may take power sword, haywire grenades, 1 Enigma of the Black Library
Unir may take Starweaver dedicated transport
Equipment:
Holo-suit 5+ invulnerable
Flip Belt ignore difficult terrain, 2+ Look Out, Sir!
Harlequins Caress: Melee, to hit rolls of 6 auto-wound AP:2
Harlequins Embrace: Melee, d3 S6 auto-hit hammer of wrath attacks
Harlequins Kiss: Melee, Roll 1 separate S6 AP2 attack, instant death on a 6 to-wound
WS9 BS9 S3 T3 W3 I10 A6 Ld10 Sv –
Holosuit, Harlequins Caress, Harlequins Kiss, Flip Belt
Deep Strike, Eternal Warrior, Fear, Fearless, Fleet, Furious Charge, Hit & Run, Precision Strikes
Blitz: Once per game move Xd6″(X = current turn number), ignoring all terrain, 10 Attacks!
3+ Invulnerable
Moves 12″ normally
May not join characters
Troupe:
Player WS5 BS4 S3 T3 W1 I6 A2 Ld9 Sv –
Master WS6 BS5 S3 T3 W2 I7 A3 Ld10 Sv –
Holosuit, Shuriken pistol, CCW, Plasma grenades, Flip Belt
Fear, Fleet, Furious Charge, Hit & Run
5-12 models
Any may replace shuriken pistols with Neuro disruptor, fusion pistol
Any may replace CCW with Harlequins’embrace, kiss, carress
Master may take power sword, haywire grenades, 1 Enigma of the Black Library
Unir may take Starweaver dedicated transport
Equipment:
Holo-suit 5+ invulnerable
Flip Belt ignore difficult terrain, 2+ Look Out, Sir!
Harlequins Caress: Melee, to hit rolls of 6 auto-wound AP:2
Harlequins Embrace: Melee, d3 S6 auto-hit hammer of wrath attacks
Harlequins Kiss: Melee, Roll 1 separate S6 AP2 attack, instant death on a 6 to-wound
hellboy- Mensagens : 2414
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- Mensagem nº4
Re: codex Harlequins
um dex só de harlis? heeee....
Flash691- Mensagens : 154
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Localização : Gaia
- Mensagem nº5
Re: codex Harlequins
É um dex á lá knights, quase ninguém o vai usar sozinho, vai ser pra slot de alies de eldar e dark eldar principalmente.
Draco- Mensagens : 954
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- Mensagem nº6
Re: codex Harlequins
eles ja tinham a si proprios pra se complementar, agora + este solitaire de W9 B9 3++... ja viram a quantidade de special rules que o gajo tem!? acho um bocado parvo ele ser a besta que é
hellboy- Mensagens : 2414
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- Mensagem nº7
Re: codex Harlequins
pelo o que entendo o gajo tem que ir a pé sozinho, por isso, mesmo com 3++ o gajo acaba por morrer go centurions
Draco- Mensagens : 954
Data de inscrição : 27/06/2012
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Localização : Póvoa de Varzim
- Mensagem nº8
Re: codex Harlequins
hellboy escreveu:pelo o que entendo o gajo tem que ir a pé sozinho, por isso, mesmo com 3++ o gajo acaba por morrer go centurions
se usares grav centurions nao fazem nada contra ele porque ele nem sequer tem armor saves
hellboy- Mensagens : 2414
Data de inscrição : 17/04/2012
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- Mensagem nº9
Re: codex Harlequins
feres sempre num 6+ esta na regra
Draco- Mensagens : 954
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Localização : Póvoa de Varzim
- Mensagem nº10
Re: codex Harlequins
nao vais "gastar" uma ronda de shooting the centurions nesses gajos a espera que te saiam os 6s ate marinada de bolter seria melhor pra esse trabalho
ADN- Mensagens : 270
Data de inscrição : 23/05/2013
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- Mensagem nº11
Re: codex Harlequins
Ya...ou melhor...sniper drones...ainda esta a meio do caminho e ja esta morto...so good...lol
Draco- Mensagens : 954
Data de inscrição : 27/06/2012
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- Mensagem nº12
Re: codex Harlequins
hellboy- Mensagens : 2414
Data de inscrição : 17/04/2012
Idade : 45
- Mensagem nº14
Re: codex Harlequins
TOP curti bues
Draco- Mensagens : 954
Data de inscrição : 27/06/2012
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Localização : Póvoa de Varzim
- Mensagem nº15
Re: codex Harlequins
ha problemas por meter a pagina inteira aqui postada? se for preciso eu tiro
camisa- Mensagens : 1133
Data de inscrição : 17/04/2012
- Mensagem nº16
Re: codex Harlequins
Da minha parte tas na boa e acho que não há nenhum regulamento contra. Copias pela net fora não faltam.
hellboy- Mensagens : 2414
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- Mensagem nº17
Re: codex Harlequins
caga a GW nao anda para aqui a ver o que se passa mestre draco
Draco- Mensagens : 954
Data de inscrição : 27/06/2012
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Localização : Póvoa de Varzim
- Mensagem nº18
Re: codex Harlequins
Prismatic Cannon
-Dispersed 24″ S3 AP4 Heavy1, Large blast
-Focussed 24″ S5 AP3 Heavy1, Blast
-Dispersed 24″ S7 AP2 Heavy1, Lance
hellboy- Mensagens : 2414
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- Mensagem nº19
Re: codex Harlequins
gosto do modelo e das regras
Flash691- Mensagens : 154
Data de inscrição : 04/05/2012
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Localização : Gaia
- Mensagem nº20
Re: codex Harlequins
estes arlequins tão a parecer interessantes o suficiente para os meus eldar os trazerem como alies.
ADN- Mensagens : 270
Data de inscrição : 23/05/2013
Localização : Póvoa de Varzim
- Mensagem nº21
Re: codex Harlequins
Agora so falta saber o custo em pontos e euros...lol
Draco- Mensagens : 954
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Localização : Póvoa de Varzim
- Mensagem nº22
Re: codex Harlequins
O codex afinal ja sai pra semana, vamos la ver o que nos espera
Em relação ao veículo, pelo que entendi tem a versao transporter:
Ou versao tanque:
I afinal é um kit separado, nao um upgrade ao Venom como alguns andavam a dizer pela net
camisa- Mensagens : 1133
Data de inscrição : 17/04/2012
- Mensagem nº23
Re: codex Harlequins
Kit separado! Com o mesmo molde! Tou admirado e estranho isso. Não parece da gw
DarkHell- Mensagens : 106
Data de inscrição : 02/01/2014
Idade : 36
Localização : Braga
- Mensagem nº24
Re: codex Harlequins
A mesma caixa faz uma ou outra das duas versoes e pela white dwarf vai para 33 euros.
Em pontos vai para os 70 pontos a versao transporte(starweaver) e 75 o heavy(voidweaver) com a possibilidadede ter mais dois na unidade apenas o heavy claro.
A nivel de armas e regras a versao heavy tem um haywire cannon e dois shuriken cannon sendo que o shuriken cannon da traseira pode disparar a um alvo diferente das restantes armas do voidweaver que se encontre na rear armour facing, o haywire cannon e heavy 1,blast e claro haywire sendo que pode ser alterado para 1 prismatic cannon com 24" de alcance nos 3 tipos de tiro que sao: S3 AP4 Heavy1 Large Blast,S5 AP3 Heavy1 Blast e S7 AP2 Heavy1 Lance.
O transporte leva ate 6 modelos e vem com 2 shuriken cannon sem upgrades disponiveis e ambos os veiculos causao fear
Em pontos vai para os 70 pontos a versao transporte(starweaver) e 75 o heavy(voidweaver) com a possibilidadede ter mais dois na unidade apenas o heavy claro.
A nivel de armas e regras a versao heavy tem um haywire cannon e dois shuriken cannon sendo que o shuriken cannon da traseira pode disparar a um alvo diferente das restantes armas do voidweaver que se encontre na rear armour facing, o haywire cannon e heavy 1,blast e claro haywire sendo que pode ser alterado para 1 prismatic cannon com 24" de alcance nos 3 tipos de tiro que sao: S3 AP4 Heavy1 Large Blast,S5 AP3 Heavy1 Blast e S7 AP2 Heavy1 Lance.
O transporte leva ate 6 modelos e vem com 2 shuriken cannon sem upgrades disponiveis e ambos os veiculos causao fear
Draco- Mensagens : 954
Data de inscrição : 27/06/2012
Idade : 32
Localização : Póvoa de Varzim
- Mensagem nº25
Re: codex Harlequins
Basicamente os gajos pensaram "epa, as nossas mascaras causam fear, porque nao mete las nos veiculos pra quando nos carregarem tambem ficarem com medo?" lol
i cheira me que este vai ser o novo spam de "eldar", um veiculo bastante versatil com armas pra todas as situaçoes, a 75pts cada i com a possibilidade de levar ate 3 por unidade é fantastico
i cheira me que este vai ser o novo spam de "eldar", um veiculo bastante versatil com armas pra todas as situaçoes, a 75pts cada i com a possibilidade de levar ate 3 por unidade é fantastico
camisa- Mensagens : 1133
Data de inscrição : 17/04/2012
- Mensagem nº26
Re: codex Harlequins
A Aah o mesmo kit duas construções. Assim já é gw
Draco- Mensagens : 954
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- Mensagem nº27
Re: codex Harlequins
Sorry, eu é que expliquei mal, li gente a dizer antes que parecia ser um kit de upgrade ao Venom de Dark Eldar i quis dizer que afinal era um kit duplo mas que nao tinha nada a ver com a caixa do venom
Draco- Mensagens : 954
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- Mensagem nº28
Re: codex Harlequins
Harlequin Warlord Traits:
– DJ and SS can roll a D6 on the BRB tables or a D3 (that’s not a typo) on the Harlequins ones
– The Troupe master can roll a D6 on every tables (BRB & codex)
“Light” table
1) the warlord reroll all to-hit of 1 (shooting & cc) and all saves of 1
2) 4+ inv for the the warlord
3) the warlord and his unit can add 1″ every time they move (movement, running, charging, fall back, regroup, hit&run, consolidation, sweep etc etc)
4) you can add 4 to any roll to steal the initiative
5) before deployment, choose up to D3 units from your primary detachment. every unit gain one of: deep strike, infiltrate, scout (choose as you like)
6) immediately after deployment and after scout moves, you can remove from the table your warlord and/or up to other D3 friendly units with the Harlequins faction within 12″ of the warlord. Any units removed this way may immediately deployed using normal deploiment rules or put in Reserve
“twilight” table
1) the warlord reroll all to-hit of 1 (shooting & cc) and all saves of 1
2) 4+ inv for the the warlord
3) the warlord and his unit can add 1″ every time they move (movement, running, charging, fall back, regroup, hit&run, consolidation, sweep etc etc)
4) if the mission use variable lenght, you can add or substract 2 to the roll to determine if the game ends
5) any to-wound roll of 6 made by the warlord in close combat (or any to-wound roll of 5+ while making a Kiss of Death attack) gain the Instant Death special rule
6) once per game your warlord and his unit can make a “mirror leap” instead of moving: they can move 24″, moving over other models and terrains like in open terrain but cannon end over other models or in impassable terrains. They cannot charge in the same turn
“darkness” table
1) the warlord reroll all to-hit of 1 (shooting & cc) and all saves of 1
2) 4+ inv for the the warlord
3) the warlord and his unit can add 1″ every time they move (movement, running, charging, fall back, regroup, hit&run, consolidation, sweep etc etc)
4) enemy units in base contact with the warlord or his unit must roll an additional D6 while taking Fear or Morale tests
5) at the end of the game, before declaring the winner, you can move one time only your warlord and his unit like in the movement phase, than they can run or shoot like in the shooting phase, and, next, if you so desire, can charge and fight a single turn of combact like in the assault phase (the adversary can overwath and fight normally). If your warlord is locked in combat at the end of the game, he and his unit can only choose to fight an additional turn of combat. If the warlord unit is embarked, it can disembark but the transport cannot move or shoot. After the warlord and his unit have done this extra action the game end (finally I may say…)
6) if your warlord is removed from play while in a challenge, the players roll out immediately: if you win the roll out or if it is a tie the adversary of your warlord is removed as well
– DJ and SS can roll a D6 on the BRB tables or a D3 (that’s not a typo) on the Harlequins ones
– The Troupe master can roll a D6 on every tables (BRB & codex)
“Light” table
1) the warlord reroll all to-hit of 1 (shooting & cc) and all saves of 1
2) 4+ inv for the the warlord
3) the warlord and his unit can add 1″ every time they move (movement, running, charging, fall back, regroup, hit&run, consolidation, sweep etc etc)
4) you can add 4 to any roll to steal the initiative
5) before deployment, choose up to D3 units from your primary detachment. every unit gain one of: deep strike, infiltrate, scout (choose as you like)
6) immediately after deployment and after scout moves, you can remove from the table your warlord and/or up to other D3 friendly units with the Harlequins faction within 12″ of the warlord. Any units removed this way may immediately deployed using normal deploiment rules or put in Reserve
“twilight” table
1) the warlord reroll all to-hit of 1 (shooting & cc) and all saves of 1
2) 4+ inv for the the warlord
3) the warlord and his unit can add 1″ every time they move (movement, running, charging, fall back, regroup, hit&run, consolidation, sweep etc etc)
4) if the mission use variable lenght, you can add or substract 2 to the roll to determine if the game ends
5) any to-wound roll of 6 made by the warlord in close combat (or any to-wound roll of 5+ while making a Kiss of Death attack) gain the Instant Death special rule
6) once per game your warlord and his unit can make a “mirror leap” instead of moving: they can move 24″, moving over other models and terrains like in open terrain but cannon end over other models or in impassable terrains. They cannot charge in the same turn
“darkness” table
1) the warlord reroll all to-hit of 1 (shooting & cc) and all saves of 1
2) 4+ inv for the the warlord
3) the warlord and his unit can add 1″ every time they move (movement, running, charging, fall back, regroup, hit&run, consolidation, sweep etc etc)
4) enemy units in base contact with the warlord or his unit must roll an additional D6 while taking Fear or Morale tests
5) at the end of the game, before declaring the winner, you can move one time only your warlord and his unit like in the movement phase, than they can run or shoot like in the shooting phase, and, next, if you so desire, can charge and fight a single turn of combact like in the assault phase (the adversary can overwath and fight normally). If your warlord is locked in combat at the end of the game, he and his unit can only choose to fight an additional turn of combat. If the warlord unit is embarked, it can disembark but the transport cannot move or shoot. After the warlord and his unit have done this extra action the game end (finally I may say…)
6) if your warlord is removed from play while in a challenge, the players roll out immediately: if you win the roll out or if it is a tie the adversary of your warlord is removed as well
hellboy- Mensagens : 2414
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- Mensagem nº29
Re: codex Harlequins
me gusta, tenho de analisar isso melhor quando os enfrentar
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